بیمه تضامین چیست؟

image
image
image
image
image
image
image
image
بیمه تضامین چیست؟


بیمه تضامین، دربرگیرندۀ پوششی بیمه ای به نفع دستگاههای خدمات دهنده در ازای تعهداتی است که دارندگان امتیاز دفتر پیشخوان دولت در برابر آن دستگاهها بموجب قراردادهای فیمابین خدمات دهندگان و دفاتر پیشخوان دولت دارند.

ابتکار این پوشش بیمه ای به سال 1390 باز می گردد و پیش از آن دفاتر پیشخوان بطور جداگانه باید برای عقد قرارداد با هریک از دستگاههای خدمات دهنده، تضمین های ملکی، بانکی، اسنادی و مالی می سپردند که علاوه بر دشواری تأمین آنها، وقت و هزینه بسیار زیادی از دارندگان پروانه دفتر می گرفت.

در این سال معاون امور اداری و استخدامی رئیس جمهور و رئیس وقت کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت در بخشنامه ای اخذ تضامین دیگر از دارندگان امتیاز دفتر را لغو  وبیمه نامه تضامین را جایگزین آنها نمود. این اقدام موجب روانتر شدن گردونه کسب و کار و فعالیت دفاتر و تسهیل ارتباط دستگاههای خدمات دهنده در عقد قرارداد گردید.

هرچند حضور بیمه گران مختلفی در این عرصه ثبت شده است اما شرکت بیمه معلم بطور ثابت از آغاز اجرای این طرح، بیمه گر ممتاز بیمه تضامین دفاتر پیشخوان دولت بوده است و نگاهی ارزش آفرین به این پوشش بیمه ای دارد. بر این اساس، فاصله بسیار زیاد حق بیمه دریافتی با دیگر بیمه گران و حذف سود تجاری حاصل از این فعالیت بیمه ای، نشانگر ارج و ارزشی است که بیمه معلم به فعالیت باارزش دفاتر پیشخوان دولت می گذارد.